Sunday, February 8, 2009

PELIK BIN AJAIB...





LALUAN PEJALAN KAKI vs LALUAN RUMPUT



Pihak universiti tlh menyediakn berbagai-bagai kemudahan spt makmal komputer, perpustakaan, one stop center dan sebagainya. apa yg ingin aku posting di sini ialah mengenai laluan pejalan kaki yg tlh dilengkapi dgn bumbung dan kamera..

kebanyakkan pelajar dan sebilangan pensyarah mengambil jalan mudah membiasakan diri mereka dgn menggunakn laluan rumput sbg laluan dari bangunan FSU menuju ke bangunan FKP dan begitulh sebaliknya.

rumput2 segar yg yg tlh mjd jln atau laluan atau blh dktakn sbg penunjuk arah krn dipijak oleh mereka ini setiap hari. kdg2 shj bhjt kpd laluan pejalan kaki spt hujan dan cuaca yg tlalu panas. namun, hnylh serangga2 spr semut, ulat dsb yg menggunakn atau m'jd phiasan laluan pjln kaki.

rata2 ketika ditemui dan diminta mengulas mengenai kenyataan ini berpendpt bhw dgn mgunakn laluan rumput ini sbg jln pintas dan mjimatkn masa krn ianya blhlh diredah sesuka hati dan mbina lauan kta sendiri. sekiranya mgunakn laluan pejln kaki, ianya b'hjt kpd staright forward atau skima sgt ..



9 comments:

  1. bukanya apa, mereka ni sebenarnya berasal dari kampung.bkn nya apa orang kampung ni suka advance kan...

    ReplyDelete
  2. kdg-kdg kejadian ni tak dapat dielakkan...masa itu amat bermakna

    ReplyDelete
  3. masalahnyo laluan pejalan kaki 2 sempit. budak puan kalu jalan ramai x beri laluan buat po jale cik dio
    tamboh kalu puok kakje jale, x pernoh pisoh ore lain xleh lalu, sebab tu ore jale atah rumput.

    Cadenge ambo buat laluan pejalan kaki lebih besar....

    ReplyDelete
  4. mu seropa jah... mulut busuk...mu seropa jah... mulut busuk...mu seropa jah... mulut busuk...mu seropa jah... mulut busuk...

    ReplyDelete
  5. sbb nk jimat minyak kot.hehe..xadelah.. kte rs lg better kalo letak gambar kedua2 tempat yang terlibat. baru senang orang faham..

    ReplyDelete
  6. lalu kt rumput leh vitamin D free..
    (chya mthri)..bdk2 usim rmai putih.hehe ;-)

    ReplyDelete
  7. senang tak payah jale jauh2 dan cpt smpai.

    ReplyDelete
  8. ksian kat kwn ana kna pksa jdi mdel kat jale rmput..he...tuan empunya jdi mdel bgs jln kat laluan pjln kaki...nmpk mdel 2 pun mcm spn kan.

    ReplyDelete

kau sahabat kau teman.....